مقالات فروشگاه اینترنتی دیجی بن




هنگام خرید هندزفری به چه نکاتی توجه کنیم

راهنمای جامع خرید هندزفری بلوتوث

تکامل اتصال هندزفری‌ها به گوشی‌ها، مسیری جذاب را طی کرده است. از پورت‌های خاص گوشی‌های سامسونگ و سونی اریکسون تا توافق بر روی جک 3.5 میلیمتری. اما اپل، که یک زمانی به معنای واقعی کلمه برند پیشرو و خلاق بود، با حذف جک 3.5 میلیمتری و معرفی ایرپادها، بازی را دوباره تغییر داد. این تغییر باعث شد هندزفری‌های بی‌سیم در بازار محبوب شوند و روز به روز تکامل یابند. اکنون با تنوع زیادی از هدفون‌های بلوتوث در بازار روبرو هستیم. این تنوع باعث شده است که اکثر افراد در زمان خرید هندزفری و هدفون بی‌سیم دچار سردرگمی شوند.

معیارهای اصلی برای خرید هندزفری بلوتوث

برای خرید هندزفری و هدفون بلوتوث، باید به چه مولفه‌هایی به جز قیمت توجه کنید؟ در هر بازه قیمتی، چند گزینه پرفروش بازار را معرفی می‌کنیم تا با توجه به سلیقه و اولویت‌های خود، هندزفری بلوتوث مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

نکاتی که باید در نظر گرفت

برای یک انتخاب بهینه، توصیه می‌شود تا توضیحات کامل همه مدل‌های معرفی شده در بازه قیمتی که به دنبال آن هستید و حتی بازه بعدی را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مدلی را پیدا کنید که بیشترین رضایت را از خرید آن داشته باشید. برای برخی افراد، کیفیت مکالمه ممکن است اولویت داشته باشد، در حالی که برای دیگران، کیفیت تفکیک صدا، عمر باتری یا سایر عوامل ممکن است مهم باشد.

 

نوع طراحی بدنه هندزفری

هدفون‌های بی‌سیم یکی از مشکلات بزرگ انسان، یعنی حل کردن گره‌های سیم هندزفری را حل کرده‌اند. در گذشته، حتی اگر با احترام و افتخار سیم هندزفری را جمع می‌کردید و در کیف قرار می‌دادید، هنگامی که دوباره به آن می‌رفتید، می‌توانستید انواع گره‌های پیچیده را روی سیم هندزفری ببینید و برای استفاده مجدد، باید مهارت خوبی در باز کردن گره‌ها داشته باشید! از نظر طراحی بدنه، می‌توان هندزفری‌های بی‌سیم را در سه دسته قرار داد:

هندزفری های بلوتوث تک گوش:

هندزفری‌های تک‌گوش، که از نامشان پیداست، فقط یک سری دارند و بنابراین برای گوش دادن به موسیقی مناسب نیستند. این نوع هندزفری‌ها بیشتر برای مکالمات تجاری مناسب هستند. چندین مدل هندزفری بی‌سیم تک‌گوش در بازار موجود است، اما در کل، این مدل‌ها دیگر به اندازه گذشته مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

هندزفری‌های بلوتوث گردنی:

این نوع هندزفری‌ها ترکیبی از سیم و اتصال بی‌سیم هستند و به همین دلیل به آن‌ها هندزفری‌های گردنی (یا دور گردنی) می‌گویند. این هندزفری‌ها از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند، اما بین دو سری هندزفری از طریق بدنه ارتباط برقرار می‌کنند.

هندزفری بلوتوث دوتایی (TWS):

این هندزفری‌ها کاملا بی‌سیم هستند (True Wireless) و از دو سری جداگانه و یک جعبه شارژ تشکیل شده‌اند. در حال حاضر، این نوع هندزفری‌ها و هدفون‌های بی‌سیم محبوب‌ترین نوع هستند.

بیشتر خریداران هندزفری بلوتوث به دنبال گزینه سوم هستند، اما در انتخاب نوع طراحی بدنه، باید توجه داشته باشید که معمولا در بازه قیمتی اقتصادی، هندزفری‌های TWS کیفیت صدا و مکالمه خوبی ندارند. در این بازه‌ها و با قیمت مشابه، هندزفری‌های گردنی عملکرد بهتری دارند. در کاربردهای ورزشی نیز، هندزفری‌های بلوتوث گردنی معمولا انتخاب اول افراد برای گوش دادن به موسیقی در حین پیاده‌روی یا دویدن هستند.

نکته دیگری که برای برخی از افراد ممکن است مهم نباشد، اما برای برخی دیگران فاکتور اصلی خرید است، رنگ‌بندی و ظاهر هندزفری است. درست است که رنگ‌بندی اکثر هندزفری‌ها به سفید و مشکی محدود می‌شود، اما برخی مدل‌ها وجود دارند که رنگ‌بندی جذاب و طراحی خاصی دارند.

راهنمای انتخاب هندزفری بلوتوث: از طراحی تا کیفیت صدا

طراحی سری هندزفری: گردنی یا TWS؟

هنگام خرید هندزفری بلوتوث، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا به دنبال هندزفری گردنی هستید یا مدل TWS. در این مرحله، نوع سری هندزفری و چگونگی قرار گرفتن آن در گوش شما اهمیت زیادی دارد. اگر سایز یا شکل سری هندزفری با گوش شما همخوانی نداشته باشد، استفاده از آن در مدت طولانی می‌تواند ناراحت کننده باشد.

کیفیت صدای هندزفری بلوتوث

پس از انتخاب نوع هندزفری، باید به بررسی کیفیت صدای آن بپردازید. تقریبا هیچ مدلی در این زمینه کامل نیست و شما باید تصمیم بگیرید که چه انتظاراتی از کیفیت صدای هندزفری دارید. اگر فقط می‌خواهید در حین حرکت یک صدایی در گوش شما باشد، تقریبا همه هندزفری‌های بلوتوث می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. اما اگر به صورت حرفه‌ای موسیقی گوش می‌دهید و می‌خواهید تفکیک سازها را کاملا تشخیص دهید، یا اگر دنبال فاز گرفتن با بیس هستید، داستان متفاوت است. همچنین، اگر علاقه‌مند به گوش دادن به پادکست هستید و با تاکسی، مترو و اتوبوس حرکت می‌کنید، بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که هم بلندی و کیفیت صدای خوبی دارند و هم نویز محیطی را کاهش می‌دهند.

راهنمای انتخاب هندزفری بلوتوث: کیفیت مکالمه و شارژدهی

کیفیت مکالمه در هندزفری بلوتوث

کیفیت مکالمه یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب هندزفری است. اگر شما اهل مکالمه‌های طولانی هستید، مثلا در دوران نامزدی یا برای مکالمه‌های کاری مهم، کیفیت میکروفون‌ها و فناوری‌های حذف نویز محیطی در هندزفری می‌تواند به بهبود کیفیت صدای مکالمه کمک کند. در این صورت، شما باید به دنبال مدل‌های میان رده و گران قیمت باشید.

شارژدهی هندزفری بلوتوث

شارژدهی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف هندزفری‌های بلوتوث در مقایسه با هندزفری‌های سیمی است. هندزفری‌های بلوتوثی دوتایی به لطف داشتن باکس همراه، می‌توانند شارژدهی در مجموع نسبتا بیشتری نسبت به هندزفری‌های بلوتوثی گردنی داشته باشند. اما استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر در جعبه همراه باعث سنگین‌تر شدن وزن پکیج هندزفری می‌شود. به همین دلیل، شما باید بین شارژدهی بیشتر و وزن بیشتر هندزفری، یکی را انتخاب کنید.البته، بیشتر هندزفری‌های معرفی شده دارای ظرفیت شارژ قابل قبولی هستند و معمولا می‌توانند بین 10 تا 25 ساعت، با توجه به ظرفیت باتری و نحوه استفاده، شارژدهی داشته باشند. سرعت شارژ کردن هندزفری یا جعبه شارژ نیز یک فاکتور مهم برای کسانی است که فراموش می‌کنند به طور منظم هندزفری‌شان را شارژ کنند.

نحوه شارژ هم بعضی وقت‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که کابل شارژ گوشی شما با کابل شارژ هندزفری متفاوت باشد.

انتخاب برند و گارانتی هندزفری بلوتوث

برند هندزفری بلوتوث

هنگام خرید هندزفری بلوتوث، انتخاب برند مناسب بسیار مهم است. شاید در خرید هندزفری‌ های سیمی ارزان قیمت، خرید محصولات کپی یا برندهای غیرمعروف منطقی به نظر برسد، اما برای خرید هندزفری‌ های بلوتوث، توصیه می‌شود که از خرید هندزفری‌ های بلوتوث با برندهای ناشناخته خودداری کنید. در هر محصول لوازم جانبی موبایل که باتری دارد، بهتر است به سمت خرید از برندهای معتبر بازار بروید.

گارانتی هندزفری بلوتوث

در زمینه گارانتی، متأسفانه بیشتر هندزفری‌های موجود در بازار بدون گارانتی و با دوره آزمایشی عرضه می‌شوند. فروشندگانی که هندزفری را با گارانتی می‌فروشند، معمولا حداقل 10 تا 20 درصد افزایش قیمت روی هندزفری اعمال می‌کنند تا خطر خرابی را جبران کنند. این تصمیم به عهده شماست که هندزفری را با گارانتی خریداری کنید یا بدون گارانتی.

 


نظرات این مطلب

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده!!